Pro školy
- Programy je možné objednávat i na čas mimo otevírací dobu galerie.
- Minimální počet účastníků programu: 6.
- Součástí vstupenky na program je po jeho skončení možnost samostatné prohlídky výstavy, ke které se daný program váže, pokud se návštěva uskuteční během otevírací doby galerie.
- Bezbariérové programy jsou označené ikonkou ♿
Objednávání programů:
Vyberte si z aktuální nabídky a vyplňte objednávkový formulář ▸
Ozveme se vám zpátky. V případě dotazů se na nás obraťte: atelier@gocarovagalerie.cz / 601 083 555.
Cena programu:
50 Kč/žák(pedagogický doprovod zdarma)
Roční vstupenka pro školy: 3000 Kč
Obsahuje neomezený vstup na všechny výstavy a průkaz na 10 doprovodných edukačních programů, platnost 12 měsíců od data zakoupení. Další průkaz na 10 doprovodných programů lze přikoupit k již zakoupené roční vstupence za zvýhodněnou cenu 2500 Kč.
Rychlý výběr z krátkodobých výstav:
▸Nové (n)emoce (Dům U Jonáše)
▸ZNÁMÍ/NEZNÁMÍ (Dům U Jonáše)
Nabídka animačních a edukačních programů
▶ Gočárova galerie v Automatických mlýnech
▸ Stálá expozice TRANSMISE
Umění naslouchat aneb Cesta člověka
Kdo jsou lidé na obrazech a co vypovídají jejich gesta a výrazy v tváři? Ve stálé expozici Transmise se prostřednictvím sousoší L. Seefried Matějkové vydáme na imaginární cestu časem. Prozkoumáme, jak výtvarná díla zrcadlí svou dobu, historické události i nás samotné. Navážeme rozhovory s postavami z děl K. Lhotáka., J. Čapka nebo K. Válové a vlastní kresbou je umístíme do nového kontextu.
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.
Časová dotace: 75-90 minut.
Klíčové kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost.
Mezioborové vazby: dějepis, občanská výchova.
♿
Ticho promlouvá aneb Cesta přírody
Prostorem, který nám odjakživa nabízí místo k odpočinku, inspiraci či meditaci, je příroda. Pojďme se vydat na procházku krajinami z obrazů: zaposloucháme se do zvuků přírody a odpočineme si mezi zelenými tóny malovaných lesů. Poznáme, jak se v průběhu století měnila krajina na obrazech od konkrétní k abstraktní, od akademické po stylizovanou. Formy stylizace aplikujeme i ve vlastní tvorbě krajiny koláží z papíru.
Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, SŠ.
Časová dotace: 60-75 minut.
Klíčové kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a příroda.
Mezioborové vazby: přírodověda, vlastivěda.
♿
▸Stálé programy
Od zrnka k umění / interaktivní prohlídka budovy Gočárovy galerie
Není tomu tak dávno, co se budova Gočárovy galerie otřásala provozem mlýnských strojů, hlubinná sila ukrývala tuny obilných zrn a čerstvě namletá mouka zásobovala nejednu pekárnu. Během interaktivní prohlídky projdeme zrekonstruované prostory Gočárovy galerie v budově bývalých Automatických mlýnů a seznámíme se s jejich příběhem, který začal před více než 100 lety. Podíváme se, jak se mlýnice a silo proměnily do své dnešní výstavní podoby. Za příznivého počasí se pokocháme pohledem na Pardubice i areál Automatických mlýnů ze střešní terasy. Povídat si budeme i o Josefu Gočárovi a jeho vybrané stavby si návštěvníci pomocí razítek zachytí na vlastní časovou osu.
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, ZUŠ, VŠ.
Časová dotace: 60-75 minut.
Mezioborové vazby: dějepis, architektura.
♿
-
▶ Gočárova galerie v Domě U Jonáše
▸ZNÁMÍ / NEZNÁMÍ
29. 1. 2025 - 1. 6. 2025
Galeristou na zkoušku
Nahlédněte s námi do zákulisí galerie! Kde jsou umělecká díla uložena a co všechno se musí stát, než se umělecké dílo objeví na výstavě? Ponoříme se do světa umění a vyzkoušíme si roli kurátorů i tvůrců. Žáci technikou kresby a koláže vytvoří „umělecká díla“ a zaplní papírový model vlastní výstavní místnosti. Společnými silami navrhneme výstavu, která vzniklá mini-díla propojí do tematických celků.
Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ.
Časová dotace: 60-75 min.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a svět práce.
Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.
Mezioborové vazby: pracovní činnosti.
♿
▸Nové (n)emoce
29. 1. 2025 - 1. 6. 2025
Labyrint emocí
Každá doba přináší něco nového – vynálezy, témata, výzvy i naděje. Jaké problémy a otázky řeší generace Z? A jak by na ně reagovala generace Alfa? Účastníci vytvoří výtvarný návrh možného řešení jedné z výzev a zároveň vyjádří své emoce, které s touto tématikou souvisejí. K dispozici budou kresebné výtvarné prostředky i materiály pro prostorovou tvorbu. Výstupem programu bude společná instalace, ve které propojíme kreativní nápady, emoce a reflexi současnosti.
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.
Časová dotace: 75-90 min.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost.
Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.
Mezioborové vazby: občanská výchova, informatika.
♿
▸RABBIT HOLE
RABBIT HOLE je výstavní cyklus prezentující nejrůznější formy digitálního umění a umělecké tendence s ním spojené (digitální instalace, site-specific, videoart atd.). Rabbit Hole, králičí nora, kterou hrdinka slavného příběhu Lewise Carrolla sestupuje do magického světa divů a zázraků, je metaforou vstupu do stále se rozrůstajícího univerza současného umění, jehož drtivá část zůstává běžnému návštěvníkovi galerií doposud skryta.
JANA BERNARTOVÁ: Vidím všude jen tekuté krystaly. Cítím fantomové vůně.
2. listopadu 2024 - 25. května 2025
Vůně modré vzpomínky
Edukační program k výstavě Jany Bernartové nás provede tématy instalace, konceptuálního umění a smyslového vnímání. Prostřednictvím barev a vůní se zaměříme na to, jak se různé informace získané smysly prolínají a jak si je následně pamatujeme. Budeme diskutovat, jestli a jak se subjektivní vjemy mohou spojit do objektivní zkušenosti. Díky interakci s uměleckým dílem žáci rozvinou vlastní představivost a senzuální citlivost.
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, VŠ.
Časová dotace: 60-75 min.
Klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální, k učení.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Informační a komunikační technologie.
Mezioborové vazby: občanská výchova, informatika.
▸Stálé programy
O Jonášovi a velrybě
Reliéf s námětem Jonáše a velryby tvoří součást štukové výzdoby jedné z budov Gočárovy galerie, Domu U Jonáše. Kdo Jonáš byl a jak se přihodilo, že se ocitl až ve velrybím břiše? S tímto biblickým příběhem se nejmladší návštěvníci galerie seznámí prostřednictvím dialogu, vyprávění, výtvarné aktivity a dramatizace.
Cílová skupina: MŠ, 1. stupeň ZŠ
Časová dotace: 60-75 min
Klíčová slova: Jonáš a velryba, bůh, příběh, mořský svět, dramatizace.
Rozvíjené kompetence: k řešení problémů, komunikativní, sociální – personální kompetence.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Umění a kultura.
Mezioborové vazby: prvouka.